تعاریف پارک ملی گلستان



شهربازی آی ام جی ورلد دبی - همه چیز درباره آی ام جی ورلد دبی - سفر با تو جنگل دالخانی با ارتفاع هشتصد متری از دریای مازندران دارای آب و هوای بکر و مطبوعی است که بازدید از آن را در هر ۴ فصل سال امکان پذیر میکند، این جنگل بی نظیر در شرق شهرستان رامسر در استان مازندران قرار دارد و دارای دیدنیهای بسیاریست. آبشارهای زیبایی همچون آبشار باران کوه گرگان، گلستان، شیرآباد، رنگو، جوزک و آلامن هم از دیگر آبشارهای تماشایی استان گلستان شناخته میشود. سرسبزی شمال ایران و حرکت در جاده شمال حال و هوای گردشگران خود را دگرگون می کند،شهرستان کلاردشت به عنوان بخشی از استان مازندران است که به صورت دشتی بر فراز کوه ها می باشد و در فاصله 48 کیلومتری چالوس قرار گرفته است و از شمال با دریای خزر، از جنوب با قله تخت سلیمان، از شرق با چالوس و از غرب با قزوین همسایه است. از دیگر نظر ها درباره این بنا میتوان ساخت نمادی برای شهر جرجان و یا نمادی برای عظمت سلطنت قابوس را نام برد. چراکه در این فصول طبیعت مازیچال در اوج سرسبزی خود به سر می برد و انواع گل های رنگارنگ در ارتفاعات آن دیده می شوند. خوردنی های مازیچال به نوبه خود یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود. حیف است این همه راه تا استان گلستان بیایید و از دیدن پارک ملی گلستان غافل شوید. مسیر دسترسی به خود آبشار، خاکی و دارای شیب ملایم است و قابلیت حرکت خودرو را دارد؛ اما اگر علاقه مند به پیاده روی و طبیعت گردی هستید، می توانید اتومبیل خود را در روستای زیارت و در محل پارک خودروها قرار دهید.

شما می توانید در میانه درختان آن پیاده روی کنید و سایر مناطق دیدنی اش را کاوش نمایید. منبع عکس: بام نیوز، عکاس نامشخصروستای درازنو از زیباترین مناطق ییلاقی استان گلستان و از جاهای دیدنی کردکوی محسوب میشود که نسبت به سایر ییلاقهای شمالی کشور، کمترشناختهشده است. هزار پیچ که از آن با عنوان بام گرگان یاد می شود، جاده ای پیچ در پیچ با منظره ای بی نظیر است! این منطقه نگینی فیروزه ای رشته کوه البرز است که با درخشندگی خود چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این رشته کوه افسانه ای و عظیم استان های زیادی را در بر می گیرد که شامل استانهای آذربایجان غربی،لرستان، همدان، مرکزی،اصفهان، فارس، کردستان، کرمانشاه،ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان می شود. شهر رامسر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوههای البرز و از سمت شمال با دریای خزر همجوار است. البته در زمانهایی که بارندگی پیش بینی نشدهای اتفاق میافتد ممکن است شرایط را سخت کند. پیمان صدفی درباره نتیجه تحقیقات خود از روند ساخت پل ورسک ادامه میدهد: « به دستور دولت آلمان، لادیسلاوس فون رابسویچ اهل اتریش که در ایران به مهندس ورسک مشهور شده به همراه همسر و فرزندانش به ایران آمد تا یكی از سخت ترین كارهای دنیا را در فیروزكوه به انجام برساند. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، در صدد است تا پرونده میراث طبیعی دشت لوت را برای ثبت در فهرست یونسکو آماده کند. در این کتابخانه بیش از 7000 هزار کتاب فرهنگی، تاریخی و چاپ سنگی قرار داده است که حدود 2500 کتاب نیز تاریخی هستند. سیاهکل دارای سابقه تاریخی درخشان است و دیلمان خاستگاه یکی از قدرتمندترین سلسلههای حکومتی ایران به نام آلبویه است که بهعنوان پناهگاه شیعیان مشهور بوده و دانشمندان زیادی را به جامعه ایرانی تحویل داده است.

با توجه به این که در آن زمان نیروی متخصص برای انجام چنین کار سنگینی در دسترس نبود، به ناچار از نیروهای خارجی برای ساخت این راهآهن کمک گرفته شد و کل کار به یک شرکت دانمارکی با نام کامپساکس (Kampsax) سپرده شد. اگر قصد طبیعتگردی چند روزه را دارید، پیشنهاد میکنیم اول از همه به جنگل مجل رفته، بعد از آن به روستای رودبارک بروید، در آن جا کمپ کرده و لحظات خوشی را برای خودتان ثبت کنید. همچنین این مجتمع دارای رودخانه خروشانی است که با چند دقیقه گوش کردن به صدای این رودخانه، آرامشی تازه میگیرید. برای کمپ کردن و اقامت در مازیچال، حتما وسایل مورد نیاز کمپ از جمله چراغ قوه، کیف کمری، لباس گرم، کیسه خواب، جعبه کمکهای اولیه، مواد اولیه غذا در چند وعده، ضدآفتاب، زیرانداز، ظرفهای مورد نیاز، قمقمه آب، پاوربانک، کیسه زباله، کفش مناسب پیاده روی و دیگر موارد را همراه داشته باشید، تا مشکلی در سفر برایتان پیش نیاید. در درون غار به دلیل داشتن شرایط مطلوب و وجود آب، گونه هایی از مهره داران و بی مهرگان نظیر گاماروس، عنکبوت، خرچنگ آب شیرین، خفاش، قورباغه جنگلی و سمندر کوهستانی ایران، زیست می کنند. از همین روی در فصل زمستان مازیچال را برای کمپینگ انتخاب نکنید و از افراد حرفه ای در سفر خود به مازیچال کمک بگیرید. میل قابوس از نظر هنر معماری یکی از ارزنده ترین نمونه های معماری ایرانی است که بر بلندای تپه ای به ارتفاع ۱۵ متر ساخته شده است. اوایل پاییز باز هم برای گردشگران مناسب است ولی از اواسط پاییز هوا رو به سردی می رود. مکانی که در آن زیبایی و طراوت پایان ندارد و آب و هوای مطبوع و خاک مناسب باعث روییدن انواع و اقسام گیاهان و درختان از قبیل: توسکا، بلوط، افرا، انجیلی، ممرز و لرک شده است؛ علاوه بر درختان متنوع و آب و هوای مثال زدنی، وجود ده چشمه پرآب با دبی متوسط ۳ تا۵ لیتر درثانیه در این منطقه مزیتی مهم به شمار می رود.

این رود زیبا در مسیر خود آبشارهایی همچون «باران کوه» و «شصت کلانه» را به وجود میآورد. گزینه دوم پیش روی شما این است که به رامیان سفر کنید و در اقامتگاههای بومگردی و ویلاهای این شهر زیبا اقامت کنید. از همین روی پیش از سفر به دوستان یا آشنایان خود خبر دهید تا نگران نشوند. مسیر از این به بعد شیب ملایمی پیدا می کند و تا رسیدن به تخت میرزا بر شیب آن اضافه می شود. مازیچال فاقد برق است و مردم روستا از فانوس برای روشنایی در شب استفاده می کنند. امیدواریم حضور راهنمایان در استان آذربایجان غربی توجه مردم و مسولان را به مساله محیط زیستی دریاچه ارومیه جلب کند. راهنمایان گردشگری با حضور در این استان، تاکید کردند که همهی ایران برایشان اهمیت دارد و برای معرفی جایجای آن تلاش خواهند کرد. وی گفت : با توجه به جایگاه و اهمیت شالیزارهای مازندران در تامین امنیت غذایی کشور، این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد چرا که شالی در حوزه آبریز هراز اکنون در مرحله حساس خوشهبندی قرار دارد و اگر وزارت حداقل در یک نوبت آب سد لار را به سمت مازندران رها سازی کند، مشکل تنش آبی تا حدود زیادی رفع میشود.وی گفت : از آنجایی که در مرحله آخر به بار نشستن خوشه شالی در دشت هراز قرار داریم، با مدیریت و همکاری همه کشاورزان و مسئولان میتوانیم از این تنش آبی که نهایتا تا ۱۰ روز آینده ادامه مییابد ولی در عین حال بسیار اثرگذار است و باعث ضرر و زیان سنگین به کشاورزان میشود، خارج شویم. اشتیاق سازنده به حفاظت باعث شده اگر متخلفی برای قطع درخت یا شکار وارد منطقه شود، اهالی روستا به او اطلاع دهند.

برای سفر به مازیچال می توانید از جاده چالوس به مرزن آباد بروید، سپس به سمت کلاردشت تغیر مسیر دهید، از میدان اصلی کلاردشت حدود ۷ کیلومتر در جاده عباسآباد برانید تا به ابتدای جاده مازیچال برسید. پیش از رفتن به مازیچال حتما شرایط آب و هوایی را چک کرده و سپس به سمت این دهکده حرکت کنید. البته طبق برخی دیگر از منابع، واژه ماز بر اساس لغت نامه دهخدا به معنای «پر چین وشکن» است. برج گنبد قابوس سال ۳۷۵ هجری شمسی ساخته شد و بر این اساس، حدود هزار سال است که مقام خود را، یعنی از بزرگترین برج های آجری دنیا و حتی به نظر برخی «بلندترین برج تمامآجری در کل جهان» حفظ کردهاست. موسوی میرکلایی افزود : در زمان حاضر یکی از مهم ترین شاخص هایی که از سوی سازمان جهانی گردشگری مورد داوری قرار می دهد خود این روستا است یعنی جستجو و تحقیق می کند که کندلوس چه اندازه ظرفیت دارد و بنابراین برای معرفی این منطقه باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها نسبت به معرفی توانمندی های کندلوس اعم از بافت با ارزش، پوشاک، گردشگری مذهبی، طبیعت زیبای آن و دیگر بخش ها از طریق فضای مجازی به ویژه سایت های خبری معتبر تلاش شود. اقامتگاه بوم گردی ییلاقی در روستای فشکور از توابع بخش مرزن آباد شهرستان چالوس واقع شده است. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان تأکید کرد: ما به دنبال ایجاد زمینهای هستیم که جوامع محلی در حاشیه پارک ملی گلستان بتوانند بهرهبرداری و انتفاع پایدار از این پارک داشته باشند، بهرهبرداری پایدار کمک میکند که مردم خود را در بحث حفاظت شریک بدانند و تعارض ما با جوامع محلی کاهش مییابد. تورهای یک روزه برای تماشای دشت شقایق از تهران به این پارک ملی میروند. این جشن برای اولین مرتبه در سال ۱۳۸۶ در تهران برگزار شد.

بر اساس مذاکرات انجام شده، قرار شد “اولین مجمع تورگردانان و هتلداران کشورهای عضو اکو” همزمان و هممکان با ششمین جشن راهنمایان گردشگری برگزار شود. ماهیگیری، قایقرانی، طبیعتگردی و دوچرخهسواری از جمله تفریحات مفرحی است که میتوانید در این دریاچه انجام دهید.جالب است بدانید که اولین مسابقه ماهیگیری بعد از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۹ در دریاچه سد لار برگزار شد و از سال ۱۳۷۳ همه ساله اینگونه مسابقات برگزار میشود. این روستای ییلاقی دارای طبیعت سرسبز و زیبایی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. گردشگران و طبیعتگردان زیادی هر ساله به کلبههای ییلاق مازیچال برای اقامت میآیند. این سه ریل موازی، همان سه خط طلای مشهور پل ورسک است که برای تماشای آن، این مسیر نسبتاً طولانی اما تماشایی را طی کردهاند. خود برج به شکل ساختمانی ده ضلعی ساخته شده و بر هر ضلع آن، برجستگیای وجود دارد که شکل بنا را بسیار دیدنی کرده است. آب و هوای عالی، طبیعت سرسبز و جنگلهای بکر، روستای درازنو را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی گلستان تبدیل کردهاند. حدود هفت، هشت کیلومتر بعد از سنگچال، روستای فیلبند اخرین روستای این جاده است. اگر در برنامه سفرتان بازدید از سایر دیدنیهای این شهر را قرار دادید بعد از گشتوگذار در دل جنگل و آبشار لوه، برای اقامت شبانه، بر پایی کمپ و چادر زدن یا اقامتگاههای بومگردی در روستای لوه گزینههای مناسبی است.یکی از اقامتگاههای این منطقه اقامتگاه بومگردی آبشاران لوه است که در یک کیلومتری جادهی گرگان به مشهد قرار دارد. جاده سلامت سرتاسر جنگل النگدره را به هم متصل میکند، البته یک مسیر چوبی دیگر هم در میان جنگل وجود دارد که از زیبایی و ایمنی بیشتری برخوردار بوده و مکان مناسبی برای قدم زدن در میان طبیعت زیبای آن است. درواقع وجود جنگل انبوهی از درختان بلوط، پدیده زیبای اقیانوس ابرها، آب و هوای دل انگیز و طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد باعث شده مازیچال یکی از خاص ترین جاذبه های طبیعی کلاردشت به شمار برود.

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که در دهکده مازیچال وجود دارد و همچنین ارتفاع زیاد آن از سطح زمین، شرایط جوی خاصی در این منطقه وجود دارد که باعث ایجاد ابرهای زیبا بر فراز آسمان می شود. ابرهای زیبا: به جز جنگل ابرها در سمنان و فیلبند، مازیچال هم دارای اقیانوسی از ابرها در دل طبیعت سرسبز بوده که همگان را تسخیر میکند و باعث چشماندازی وهمانگیز در این روستا شده است. ↑ قریب، بدرالزمان: گذشته نقلی و بعید متعدی در سغدی و شباهت آنها با برخی از گویشهای ایرانی نو. به منظور مشارکت بیشتر راهنمایان گردشگری سراسر کشور، سهمیه برخی از استانها کاسته شد تا تعداد بیشتری از استانها و با تعداد بیشتری بتوانند در جشن شرکت نمایند. اما توجه داشته باشید در مازیچال گونه های جانوری متعددی وجود دارد که برخی از آن ها اهلی نیستند. آخرین روزهای تابستان مصادف با ایام صفر شده است تا تعطیلات آخر هفته را به درون هفته ها بیاورد و سفر روزهای آخر قبل از شروع مدارس و دانشگاه ها را به یکی از مهمترین رویدادهای این روزها تبدیل کند. ناحیه روستای درازنو بالا جاده نامیده میشود و قله درازنو با ارتفاع حدود ۲,۸۰۰ متر نیز فاصله کمی تا این روستا دارد. ناطقان: آبشار زیبا و بکر "لوه" در منطقه گالیکشِ استان گلستان قرار دارد.

خیلی نزدیک به این آبشار روستایی به نام لوه وجود دارد و از این رو میتوانید برای استراحت به خانههای بومیان این منطقه بروید. آبشار لوه در 5 كیلومتری جنوب روستایی به همین نام است. نهایتا فلکه سوم خیابان کیانپارس اهواز به نام میدان “گردشگر” تغییر نام یافت. همچنین قدمت این جنگلها به دوره سوم زمینشناسی برمیگردد و جزو جنگلهای هیرکانی است. حدود یک هشتم از گونههای گیاهی، یک سوم از پرندگان و 50 درصد از پستاندارن در پارک ملی گلستان زندگی میکنند. همچنین برای تردد در پارک جنگلی میتوان از خودروهای برقی که به این منظور در دسترس هستند، استفاده کرد. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم تا شما را با یکی از روستاهای بسیار زیبای استان مازندران آشنا کنیم. پس از رسیدن به این سهراهی باید سمت راست را در پیش بگیرید تا بهجاده ییلاقی جنت رودبار برسید. در گویش محلی دو واژه «ماز» و «مازی» به معنی درخت بلوط هستند که از ترکیب این واژه ها با چال، کلمه مازیچال به وجود می آید که به معنی «گودالی پر از درختان بلوط» است. کلاردشت دارای آبادی ها و روستاهای زیادی می باشد. متاسفانه در طول سالهای اخیر بهدلیل روند افزایشی ساختوساز در این منطقه و فرسایش خاک، در زمان بارندگیهای شدید در ماههای سرد خسارتهای زیادی به زمینهای کشاورزی این منطقه وارد میشود.منبع عکس نامشخصبیشتر خانههای روستای درازنو بافت سنتی مناسب با محیط خود را حفظ کردهاند. این روستا بهدلیل ظرفیتهای برجسته گردشگری در طول سال از مسافران زیادی میزبانی میکند. اگر قصد اجاره ویلا در کلاردشت را دارید می توانید از طریق وب سایت باباسفر ویلاهای مناسب این منطقه را مشاهده کرده و اقامتگاه دلخواه خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. همچنین این وب سایت مزیت پشتیبانی 24 ساعته را به شما عزیزان هدیه می دهد که لذت یک سفر خوب را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. این جنگل با طبیعت سرسبز و آرامشی که دارد به تنهایی می تواند یک روز خوش را برای مسافران به ارمغان بیاورد. با وجود چشمههای زیاد که در سطح جنگل پراکنده شدهاند و سایهسار درختان سربهفلککشیده و پوشش گیاهی متنوع، هوای اینجا در تابستان شرجی نیست و سطح رطوبت بالایی هم دارد. بد نیست بدانید که این روستا غذاهای محلی ندارد، پس حتما قبل از رفتن به ییلاق مازیچال با خودتان غذا و وسایل گرم ببرید، چرا که در روستا و اطراف آن مغازهای برای خرید کردن وعدههای غذایی نیست. مغازه یا فروشگاهی در منطقه وجود ندارد بنابراین با توجه به مدت اقامت خود در مازیچال وعدههای غذایی لازم با خود همراه داشته باشید. پس لوازم امنیتی را به همراه خود حمل کنید. تا جویی که از آب آبشار درست شده، حدود یک ربع پیادهروی دارید اما اگر میخواهید به تاج آبشار برسید، باید حدود نیم ساعت تا کوتاهترین تاج که حدود ۹ متر ارتفاع دارد، کوهنوردی کنید. از ابتدا جاده خاکی مازیچال، ۱۷ کیلومتر به سمت ارتفاعات حرکت میکنید تا به ارتفاعات مازیچال برسید. اتاق هایی که می بینید، بازسازی شده با استفاده از سنگ لاشه و سیمان و ملات هستند. هزینه استفاده از تله کابین نمک آبرود معمولا برای هر نفر بین ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان است. مناطق کوهستانی اطراف این روستا از بکرترین بخشهای گلستان هستند و ییلاق درازنو به بیش از ۱۰ شهر و روستای اطراف خود مشرف است.روستای درازنو در منطقهای سردسیر قرار دارد و به همین دلیل نزدیک به نیمی از سال تردد و زندگی در آن بسیار مشکل میشود. این روستای زیبا و مانند جواهر، دیدنیهای خاص و جذاب طبیعتگردی دارد که بسیاری از علاقهمندان به طبیعت را به خود جذب کرده است. به گزارش برنا؛ این استان به موجب قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خاص شامل بسیاری از جاذبه های طبیعی و دیدنی کشورمان است.

عکاسی در جنگل: یکی از مواردی که طبیعتگردان به آن علاقهمند هستند، عکاسی در جنگل است که جنگلهای این دهکده، سوژه بسیار مناسب و جذابی برای علاقهمندان به عکاسی در طبیعت هستند. بهار و تابستان: این دو فصل از بهترین زمان ها برای سفر به جهان نما محسوب می شوند. این پل که از سال 1315 به یادگار مانده است، جزو بزرگترین پلهای راهآهن سراسری ایران است و در ارتفاعی حدود 110 متر از سطح زمین به عنوان راه ارتباطی میان دو کوه با طول 73 متر ساخته شده است. این کوه در روستایی به همین نام واقع شده است. چرا پل ورسک پل پیرزوی نام گرفت؟ اگر عاشق تجربه کردن لبنیات محلی روستایی هستید، پیشنهاد میکنیم در فصل تابستان به این دهکده سفر کنید، چرا که محلیهای این منطقه به دامداری مشغول هستند و میتوانید از آنها ماست چکیده تازه، پنیر محلی، سرشیر و دوغ خریداری کنید و برای دوستان و آشنایان خود به سوغات ببرید. جاده کلاردشت: اگر فقط اهل جادهگردی هستید، میتوانید به جاده کلاردشت و عباس آباد بروید، چرا که این جاده از زیباترین جادههای شمال ایران است و هر چه قدر در این جاده رو به جلو حرکت میکنید، از طبیعت بکر و سرسبز آن سیر نمیشوید.


[ بازدید : 57064 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 14 مهر 1402 ] [ 18:37 ] [ ناب نیوز ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]