چگونه با آکواریوم دبی در 10 دقیقه بهتر شوید



اسکله ابرا در دبی - سفیران سفر اگر نمی خواهید غذای خود را همراه داشته باشید، یک کافه نیز در داخل پارک وجود دارد. اسنوبرد با اینکه به اندازه اسکی شناخته شده نیست اما به سرعت دارد در میان مردم، مخصوصاً جوانان محبوب می شود. طول سیمهایی که این چرخوفلک را نگه داشتهاند در حدود ۲۴۰۰ کیلومتر است که میتواند به اندازه فاصله بین دو شهر باشد و به این معنا که بسیار زیاد است. بسیاری از خانوادهها پس از گذراندن صبح در ساحل ام سقيم، در زمان ناهار به اين پارك میروند. مرکز خرید نخیل مال با بسیاری از مغازه های لوازم خانگی، سینما و موارد دیگر، یکی از بهترین مراکز خرید دبی است. کالاهایی که در این مرکز خرید میتوان تهیه کرد شامل زعفران، وسایل دست ساز، انواع ادویه ها، عود، پارچهها و انواع مختلف لباسها و شلوارهای عربی است. ما خوشحالیم که در بیستوهفتمین فصل دهکده جهانی، از مهمانان خود از سرتاسر جهان با مجموعهای از جاذبهها، امکانات خرید، غذاخوری و سرگرمیهای مختلف استقبال میکنیم. در مرکز خرید نخیل خرید کنید، در سالن غذاخوری Depachika غذا بخورید، و یک شب در هتل مجلل آتلانتیس پالم رزرو کنید. وقتی در حال خرید هستید، می توانید در یکی از رستوران های عالی در بازار بهار غذا بخورید یا یکی از آخرین فیلم های دنیا را در سینما ببینید تا خودتان را خوشحال کنید. علاوه بر این، به سمت آکواریوم The Lost Chamber قدم بزنید تا آکواریوم غوطهوری را ببینید که بیش از 65,000 موجود دریایی را در خود جای داده است.

Scoopi را برای طعمهای ابداعی ژلاتو یا Surf Café را برای غذاهای سالم گیاهی و دریایی امتحان کنید. همه این فعالیتها ارزش امتحان کردن را دارند و بنابراین صحرای عربستان را در بین بهترین مکانها برای دیدن در امارات قرار میدهند. برای مثال اگر در فرودگاه احساس گرسنگی کنید، به انواع غذاهای عربی، بینالمللی و فست فودی دسترسی خواهید داشت. از طرف دیگر، می توانید در آبگرم هتل آرمانی استراحت کنید، یک شام دوست داشتنی را در At.mosphere صرف کنید، و حتی در اطراف برج همتراز قدم بزنید. شما هم سعی کنید به تمام گزینهها سر بزنید تا تجربهای لذتبخش و هیجانانگیز داشته باشید. در مجموعه دائمی موزه قدم بزنید و کارهای هنرمندان مشهور از قرن 18 تا کنون را تحسین کنید. اگر در این پارک بدنبال صرف یک قهوه و شیرینی عالی هستید ما این کافی شاپ را به شما توصیه می کنیم تا برای دقایقی به دور از هیجان پارک کمی به استراحت بپردازید. اگر شما جزو افرادی هستید که علاقه مند به انجام غواصی می باشید اما انجام دادن آنرا بلد نمی باشید نگران نباسید زیرا در این مجموعه غواصی را می توانید به صورت سطحی و تحت آموزش و نظارت مربیا و در کنار انها تجربه نمایید که نی توان اشاره نمود این موضوع می تواند تجربه بسیار خاص و به یاد ماندی برای هر فرد محسوب شود. برای دوندگان محلی، این گزینه خوبی برای ورزش عصرگاهی است، زیرا پیست دوى آن پس از تاریکی هوا به شدت روشن میشود. طبیعی است زیرا یکی از نمادین ترین مکان های کشور است.

پس اگر شما هم به خرید برندهای لوکس دنیا علاقه دارید این مکان دیدنی دبی را از دست ندهید. موزه دبی که به عربی ” متحف دبی ” نیز نامیده می شود ، یکی از مناطق تاریخی ، سنتی و همچنین یکی از نقاط دیدنی و مهم کشور امارات متحده عربی در بین گردشگران تور دبی شهرت یافته است که سالیانه تعدادی زیادی از توریست ها و مسافران را از ایران و مناطق داخل و خارج کشور امارات به سمت خود جذب می کند . دبی یکی از شهرهای مدرن و امروزی است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد؛ چون در مدت زمان کوتاهی با موفقیت های چشمگیری در زمینه های اقتصادی، تجاری و گردشگری خودش را برسرزبان ها انداخته و نظر توریست های زیادی را به خودش جلب کرده است؛ در لابه لای این همه پیشرفت شهری ، خیابانی مدرن و جذاب سر و صدای زیادی به پا کرده و آن هم خیابان شیخ زاید ( Sheikh Zayed Road ) است ؛به دلیل دسترسی آسان به امکانات حمل و نقل و وجود جاذبه های دیدنی و مراکز خرید فوق العاده سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان به سمت این شهر زیبا کشیده می شوند. جمیرا 2 عمدتا از ویلاهایی با دسترسی آسان به جزایر خلیج جمیرا و مرکز خرید باکسپارک تشکیل شده است. از محبوب ترین آن ها می توان به دبی مارینا، مرکز شهر دبی و دیره ، جمیرا ( JVC) اشاره کرد. همچنین، شرایط زیست محیطی در آکواریوم دبی مال با استفاده از تکنولوژیهای مدرن، به گونهای طراحی شدهاند که به شکل صحیحی به محیط دریا نزدیک شدهاند. برای کسانی که تاکنون تجربهی غواصی نداشتهاند، امکان شنا کردن در عمق آکواریوم نیز وجود دارد. یکی از مهمترین چیزهایی که ساحل سانست را از سایر سواحل دبی متمایز میکند، منظره درخشان آب دریا در طول روز است.

چند پارک در دبی پارک اند ریزورت وجود دارد؟ از این ساحل میتوان با عنوان ساحل بادبادکها نیز یاد کرد، چرا که در آن انواع و اقسام بادبادک را خواهید دید که تفریحات مختلفی نیز با آنها انجام میدهند، مانند موجسواری با کایت یا بادبادک. موجسواری و زمینهای تنیس، اسکیت، والیبال و بسکتبال، برخی از تفریحات جذاب این ساحل است. پارک صفا که بهخاطر امکانات ورزشی تیمی فوقالعادهاش شناخته میشود، دارای زمینهای تنیس، والیبال، بسکتبال و همچنین پیستی برای دوندگان است و میتوانید برای دوچرخهسواری در مسیرهای پارک در محل دوچرخه کرایه کنید. مشرف با امکانات ورزشی تیمی، از جمله زمین فوتبال، بسکتبال، و زمینهای والیبال، مقصد اصلی تیمهای محلی و همچنین گروههاى دوستانه است. این پارک بزرگ، با وسعت 51 هکتار، در مرکز دبی، زمانی که گرمای طاقتفرسای ماههای تابستان از بین رفت، مقصد مورد علاقه خانوادههای محلی برای آخر هفته است. دریاچه دست ساز در مرکز پارک دارای امکانات قایقسواری با قایقهای پدالی است که میتوان آنها را نيز اجاره کرد. طول این پیست اسکی ۴۰۰ متر بوده و دارای ۵ مسیر اسکی سواری هست که هیجان را بیش از پیش کرده است. در کنار داشتن بیش از دو جین سواری مختلف در سراسر تم پارکهای اصلی، دبی پارک اند ریزورت گنجینهی بزرگی از نمایشها، جاذبهها و رستورانها را به شما پیشنهاد میدهد. برای مثال، اگر کودک شما به حرفه جراحی یا آشپزی یا خلبانی علاقمند است، میتواند این شغلهای را در کیدزانیا تجربه کند. خط افق امارات نفس گیر است، فرقی نمی کند دبی، ابوظبی، شارجه یا هر کشور دیگری باشد.

مهمانان هتل این امکان را دارند که با یکی از بهترین لوازم حمل و نقل دنیا مانند رولز رویس به همراه راننده ی شخصی و یا هلی کوپتر اختصاصی به این منطقه شگفت انگیز سفر کنند. در این موزه میتوانید بین طراحیهای آینده کاوش کنید و از آنها الهام بگیرید. دسترسى : این پارک در البرشا جنوبی است، بنابراین هیچ ایستگاه مترویی در این نزدیکی وجود ندارد، اگرچه میتوانید در ایستگاه مترو امارات مال پیاده شوید و از آنجا با اتوبوس به باغ معجزه دبی بروید. تعداد فضاهاى سبز و پاركها در دبى بسيار است، موارد ذكر شده در ليست بالا جز بهترين ها هستند كه معمولا يا ورودى ندارند يا ورودى آن ها بسيار ناچيز است ؛ بنابراين، از همه لحاظ مناسب و بهصرفه هستند.اگر علاقهمند به پارك ساحلى هستيد قطعا الممزر مى تواند گزينه خوبى برايتان باشد، اگر هم از آن دسته آدم هايى هستيد كه به طبيعت بكر و جنگلى به سبك كشورهاى بيابانى علاقه داريد، بهتر از مشرف پيدا نخواهيد كرد.در غير اين صورت، ساير موارد نامبرده در ليست، فضاهايى بسيار سرسبز هستند كه روحتان را شاد خواهند كرد! ورودى ها فقط با استفاده از کارت نول (NOL) دبی (کارت حمل و نقل شهری که برای تمام وسایل حمل و نقل عمومی در دبی نیز استفاده می شود) قابل پرداخت است. اين پارك ورودى ندارد. اين پارك هزينه ورودی ندارد. کودکان زیر سه سال ورودی رایگان دارند.

می توانید به بالای آن که دقیقاً طبقه 124 است برسید و به افق خیره کننده و ساختمان های زیر آن خیره شوید. برای کودکان زیر سه سال و افراد بالای ۶۵ سال، مبلغ ورودیه رایگان خواهد بود. این چرخ با ارتفاع حدود 75 متر به دست یک مهندس عمران آمریکایی 33 ساله به نام جورج واشنگتن گیل فریس جونیور طراحی شد که هدفش ایجاد ساختاری بود تا بتواند با برج ایفل رقابت کند. این مرکز خرید بخشی از پروژه ۲۰ میلیارد دلاری برج خلیفه (بلندترین سازه جهان تا کنون) میباشد. در اولین سال گشایش، دهکده جهانی یک پروژه کوچک و بخشی از جشنواره خرید دبی بود. مرکز خرید امارات مال 218 میلیون دلار خرج برداشته است و ساخت این پروژه در سال 2003 میلادی آغاز و در سپتامبر سال 2005 تمام شد ، طراحی این مرکز خرید ترکیبی از معماری عربی و مدیترانه ای است و یکی از مزیت های آن این است که در هر طبقه از این مرکز خرید که باشید به راحتی می توانید به پارکینگ بروید ، لازم به ذکر است که طراح امارات مال یک شرکتی آمریکایی بوده است و کار خود را به خوبی هرچه تمام تر انجام داده است ، این مرکز خرید بسیار خوب و قوی و با کیفیت طراحی و ساخته شده است و جالب است بدانید که امارات مال در سال 2005 عنوان مرکز خریدی را از آن خود کرد که بیشترین گردشگر و بازدید کننده را داشته است در صورتی که در همان سال افتتاح شده بود و این خیلی جالب و عجیب است و در همان سال در بین 5 تا از بهترین مراکز خرید دبی قرار گرفت . با خواندن این مطلب به راحتی میتوانید بهترین پارک آبی مناسب برای خودتان را انتخاب و سفر بعدی آن را تجربه کنید. نمایش گلها محوطههای پیچیدهای از تختها ، یک دهکده كوچك ، قلعه گلها ، طرحهای سورئال سه بعدی و یک هواپیمای A380 عظیم گلدار (که بزرگترین مجسمه گلی جهان است) را شامل میشود.

همچنین این مجموعه نیز دارای شیب های آرام برای کسانی که مبتدی و تازه کار هستند ، نیز است و همچنین تعداد زیادی مربی حرفه ای که در صورت نیاز شما آماده همکاری با اسکی بازان و اسنوبرد سواران می باشند ، اسکی سوارها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله کابین چهارنفره و یدک کش ها آن ها را برای دور بعدی به بالا انتقال می دهند . چه از طرفداران هنر مدرن و چه آثار باستانی باشید، موزه خیره کننده ترین روش را به شما ارائه می دهد. آثار موجود در این موزه از محوطهای باستانی در حاشیهی صحرای ربع الخالی Empty Quarter پیدا شده است. مجموعه اونچرا (Aventura)، يك مركز فعالیت هاى ماجراجویی با طنابهای متعدد و زیپ لاین، در بخش شمالی پارک مستقر است. صحرای عربستان در ابوظبی مکانی عالی برای شتر سواری و لذت بردن از سایر فعالیت های ماجراجویانه است. فراموش نکنیم که برای ساخت برج خلیفه بیش از ۱۲ هزار کارگر در شرایط سخت دبی و در هوای گرم فعالیت کردند. جالب است در سفر به دبیبدانید که ، آی ام جی بزرگترین مجموعه تفریحی سرپوشیده در دنیا است که با وسعتی معادل ۱۴۰ هزار متر مربع است و امکان پذیرای ۲۰ هزار گردشگر را در طول روز دارد و دارای هزاران جاذبه تفریحی از جمله : ترن هوایی و وسایل تفریحی هیجان انگیز با موضوع کاراکتر های کارتون نتورک و ابر قهرمان های مارول و دایناسورهای متحرک را دارد . با بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، این مجموعه بزرگ شامل ۲۱ تالار و بیش از ۴۰ اتاق ملاقات در سه طبقه میشود. این باغ گل عظیم با مساحت 72000 متر مربع با بیش از 150 میلیون گل و شکوفه پوشیده شده است.

این موزه مجسمه ها و نقاشی های فایق حسن، بشیر سنوار، محمد یوسف، عبدالقادر الرئیس و غیره را به نمایش می گذارد. سازهها و مجسمه های هنر معاصر در نقاط مختلف این تفرجگاه قرار دارند. پس نیازی به توضیح نیست که خرید کردن یکی از اصلیترین تفریحات گردشگران در این شهر است. یکی از ویژگیهای مهم خانه تابستانی عریش، وجود برجهای بادی بر روی ان است که در زمان قدیم برای خنک کردن منازل از این تکنولوژی استفاده میکردند. در نتیجه، زمان بازدید از ساحل جمیرا می تواند بسیار مهم باشد. مرکز خرید جمیرا یک مرکز خریدی است که فضای میانی بسیار بزرگی دارای حوض دارد و همچنین علاوه بر فروشگاههای زیاد، دارای فوت کرد بزرگ نیز میباشد و منظرهای به سمت دریا دارد. از امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید جمیرا پلازا میتوان به رستورانها، کافیشاپها، سالن بازی برای کودکان و هتل آن اشاره کرد. از شهری که بلندترین برج جهان را دارد، باید همانقدر هم انتظار امکانات تفریحی داشت، نه؟ از این رو، در امارات متحده عربی حتماً باید آن را ببینید، حتی اگر در یک سفر معمولی هستید. در شب، می توانید زیبایی نمایش فواره را از خود عرشه چشید. می توانید با عرشه مشاهده در The View at the Palm شروع کنید. این پارک 52 هکتار را با نوارهای باغی آراسته و درختان فراوانی پوشانده است که بر مسیر دو عریض و به طول 1.5 کیلومتر سایه میاندازد و دریاچه را در بر میگیرد. در حالی که خانوادههای محلی برای پیک نیک در چمنزارهای وسیع به اینجا میآیند و دوندگان محلی از مسیر دوى پارک زعبيل استفاده میکنند، برای بازدیدکنندگان شهر، جاذبه اصلی پارک ، قاب دبی است که در گوشه شمال شرقی قرار دارد.

مسیر دور دریاچه توسط بسیاری از کالسکهها، دوندگان و دوچرخهسواران محلی استفاده میشود. انبوهی از درختان برخی از مناطق پارک را پوشانده است، بنابراین مشرف مکانی محبوب برای تماشاگران محلی است. دسترسى: راحتترین دسترسی به حملونقل عمومی با اتوبوس شهری محلی است. دسترسى: نزدیکترین ایستگاه مترو به آن، الجافلیه (Al Jafiliya) است. دسترسى: ساده ترین گزینه حملونقل عمومی به اين مكان، اتوبوس شهری است. دبی به­خاطر وجود این برج به شهری با تصویری عمودی تبدیل شده است. دسترسى : سادهترین وسیله نقلیه عمومی برای استفاده، اتوبوس شهری است. دسترسى : نزدیکترین ایستگاه مترو به آن عود ميثاء است. این پارک، یکی از فضاهای سبز قدیمی شهر دبی به شمار میرود که قدمت آن به سال ۱۹۷۵ میلادی باز میگردد. چرخوفلک عین دبی از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب فعال است. بر خلاف پارکهای عمومی دبی، نمیتوانید غذا و نوشیدنی را به منطقه پارک بیاورید، اما 30 فروشگاه مختلف از جمله رستورانها، کافهها، کیوسکهای غذا، و مغازهها در آن وجود دارد، این پارک به صورت فصلى و تقریباً از نوامبر تا آوریل باز است. مثل فروشگاه های سیتی سنتر این شهر، کلکسیونی از جدید ترین محصولات غول های فناوری جهان را عرضه می کند. علاوه بر فروشگاه ها این مرکز خرید دارای یک سینما، یک باشگاه بولینگ و یک سیاره جادویی برای بچهها نیز هست. من به همراه خانواه (4نفر) اگه 5 یا 6 روز اقامت داشته باشیم، دارای دو فرزند پسر دارای سن 4 و 8 ساله میتونیم از چه تورهایی استفاده کنیم ؟ اگر هم که دوست دارید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، سوار مترو دبی به سمت ایستگاه مترو ابن بطوطه شده و سپس وارد اتوبوس شاتل RTA بشوید و مستقیم به دبی پارک اند ریزورت بروید. در داخل مارینا دبی و نخل جمیرا، فضايى سبز محوطهسازی شده است که در اطراف دریاچهای ساخته دست بشر قرار دارد.

در کشورهای عربی زنان علاقه بسیاری به استفاده از لباسهای طلایی سنگین و خاص و طلای عربی دارند. بسیاری از مناطق اختصاصی دیگر در سراسر پارک دارای تجهیزات زمین بازی کودکان هستند. این هتل ۱۶۰ اتاق دارد و شامل امکانات وایفای رایگان، پارکینگ رایگان و دارای سالن ماساژ و اسپای لوکس است. این مجموعهی تم پارک درست کنار بزرگراه E11 به سمت ابوظبی قرار گرفته است و برای پارکینگ نیز فضاهای خالی زیادی وجود دارد. مانیل در حقیقت پایتخت این کشور است. باغ گل هاى دبى به اسم باغ معجزه ، مكانى برای قدم زدن در میان نمایشگاههای بزرگ و پیچیده گل و لذت بردن از زيبايى آن هاست. وبسایت رسمی موزه آینده دبی میگوید: «برای بهترین تجربه ممکن، نمایشگاههای ما به گونهای طراحی شدهاند که در یک توالی خاص در یک بازه زمانی مشخص از آن لذت ببرید. از زمان افتتاح این گالری در سال ۱۹۸۹، شاهکارهای هنری از هنرمندان چندین کشور اینجا به نمایش درآمده و هماکنون گالری مجلس، به مکانی ایدهآل برای جمع شدن ذهنهای خلاق تبدیل شده است.این گالری در محله الفهیدی قرار دارد و در آن نمایشگاههای مختلفی از جمله عکسهایی از هنرمندی به نام Udhaybhanu برگزار میشود. مسجد هم در داخل و هم از بیرون ظاهری کاملا هنری دارد. زمانی که در دبی هستید، از این مکان دیدن کنید که ساخت آن حدود 12 میلیارد دلار است. مسافرین محترم تور دبی، چنانچه قصد خرید بهترین و ارزانترین آفر تور دبی لحظه آخری را دارید و یا تمایل به رزرو تور دبی با قیمت مناسب را دارید، می توانید در این صفحه لیست قیمت هتل، تاریخ و پروازهای مختلف را مشاهده نمایید. اگر قصد کاوش در آن را دارید، در اینجا 10 مکان برتر برای بازدید در امارات وجود دارد. اگر قصد رفتن به دبی و دیدن موزه را دارید، می توانید برای خرید بلیط هواپیما دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

مرکز تجارت جهانی دبی با داشتن ۲۱ تالار و ۴۰ اتاق جلسه در ۳ طبقه، سالانه بالغ بر ۵۰۰ رویداد تجاری و نمایشگاه را میزبانی میکند. این مجموعه تجاری دو بخش قدیمی و جدید را شامل می شود که به منظور تهیه اجناس مرغوب و مارک باید به سالن قدیمی تر و به منظور استفاده از کافه ها و رستوران ها باید به سالن جدیدتر مراجعه کنید. جاده آسیا بخش جدید دیگری است که شامل یک خیابان پیادهراه با ۴۳ غرفه میشود و به غذاها و محصولاتی اختصاص دارد که در غرفه کشورها وجود ندارد. بازدید کنندگان و مسافران از سراسر دنیا در این دهکده می توانند بسیاری از بناهای مشهور دنیا را از 32 کشور مختلف در شهر دبی را از نزدیک ببینند و با آداب و رسوم و فرهنگ کشورها و بخصوص مردم دبی آشنا شوند و در این غرفه ها که به شکل بناهای مهم کشورها ساخته شده انواع سوغاتی ها و لوازم سنتی مخصوص هر کشوری را خریداری نمایید . به عقیده بسیاری از گردشگران و مردم بومی، وایلد وادی بهترین پارک اجاره خودرو در دبی آبی دبی است. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، گردشگاهی که در حاشیه خور است، دلیل اصلی بازدید است. اگر قیمت پارک های آبی دبی برای شما مهم است، باید بدانید که این پارک آبی نسبت به تعداد سرسرههایی که دارد قیمت بلیطش کمی گران است.

خدمه پرواز پس از پر کردن بالن از هوای گرم دستورالعملهای لازم را به شما گوشزد میکنند و در نهایت بعد از اینکه سوار بالن شدید و همه چیز آماده پرواز شد، بالن آرام آرام از زمین فاصله میگیرد. همچنین مرکز خرید امارات یکی از مکانهای تفریحی در شهر دبی به شمار میآید که امکاناتی برای سرگرمی و خوش گذرانیهای بسیار را در خود جای داده است. دبی مارینا با ساحلی 1.7 کیلومتری، اسکله ای مملو از قایقهای تفریحی لوکس و آسمان خراشهای سر به فلک کشیده و JBR (Jumeirah Beach Residences) توانسته هر انسان سخت پسندی را راضی کند. پارک بالیوود دبی یکی از بزرگ ترین پارک های تفریحی منطقه به شمار می رود که بازدید از این پارک برای هر سن و سلیقه ای هیجان انگیز است. دبی یکی از زیباترین شهر های خاورمیانه، همواره تفریحات جذاب و سرگرم کننده ای را برای تمام سنین ایجاد کرده است. در ابتدا شما را بطور خلاصه با سیستم حمل و نقل ریلی شهر دبی برای رفتن به مراکز خرید دبی آشنا خواهیم کرد؛ چرا که میتوانید به راحتی با مترو به تمام نقاط و امکان مهم در شهر دبی دسترسی داشته باشید. همچنین با داشتن یدککشهای مجهز و حرفهای، شما به راحتی میتوانید از یک قسمت به قسمت دیگر این پیست برفی جابجا شوید و لذت بردن از فضای زمستانی برفی را برای خود تجربه کنید. دبی برخلاف اینکه در منطقه گرم و خشک آسیا قرار دارد، از تفریحات مهیج و جذاب زمستانی هم برخوردار است. فعالیتهای مناسب خانوادهها همچون گفتگوهایی درباره کشتیسازی و آموزش آشپزی سنتی در اینجا وجود دارند و علاوه بر آنها نیز اینجا میزبان فستیوال خرید دبی است که به صورت سالیانه برگزار میشود.


[ بازدید : 13182 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 9 مهر 1402 ] [ 14:28 ] [ ناب نیوز ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]