همه چیز در مورد لباسشویی



ماشین لباسشویی

تنها یک وسیله خانگی وجود دارد که اکثر ما نمی توانیم بدون آن کار کنیم و آن ماشین لباسشویی است. اگر چند روز یا چند هفته بدون دستگاه خود گذرانده اید، می دانید که شستن لباس ها با دست چقدر سخت است. اگرچه ماشین های لباسشویی به اندازه کافی ساده به نظر می رسند، اما یک ترفند واقعا هوشمندانه انجام می دهند: از مواد شوینده برای پاک کردن کثیفی از لباس های شما و سپس شستن آنها استفاده می کنند.

اما دقیقا چگونه کار می کنند؟

ماشین لباسشویی استاندارد اروپایی با برق. این یکی از آن لودرهای جلو است: شما لباس های خود را داخل آن قرار می دهید

شما یک پنجره دایره ای کوچک در جلو دارید. شارژرها در ایالات متحده و آسیا رایج هستند.

قطعات ماشین لباسشویی

سوراخ ها و لنت ها در داخل درام ماشین لباسشویی نشان داده شده است

عکس: در درام در ماشین لباسشویی. حوله ها لباس ها را در آب می چرخانند. سوراخ ها آب را به داخل (بالا) و خارج (پایین) می دهند. یک مهر و موم لاستیکی (واشر) از نشت آب از درب جلوگیری می کند.

ایده اصلی لباسشویی ساده است: لباس های خود را برای مدتی در آب صابون خیس کنید، آنها را به سرعت بچرخانید و به سرعت آب را بردارید. اما کمی بیشتر از آن وجود دارد. ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید و ممکن است به یک درام بزرگ پر از آب فکر کنید، اما در واقع دو درام وجود دارد، یکی در داخل دیگری.

درام داخلی یکی از آن هاست که با باز کردن در یا درب می توانید آن را ببینید. درام جلوی ماشین لباسشویی، رایج در اروپا، درام جلو است. لباس‌های شسته شده را از جلو به داخل در فشار دهید و کل درام حول یک محور افقی (مانند چرخ ماشین) بچرخد. درام چندین سوراخ کوچک برای ورود و خروج آب دارد و به اطراف لبه ختم می شود تا لباس هایی که در اطراف آن می چرخند خفه شوند. در طبل که بیشتر در ایالات متحده و آسیا رایج است، دری را در قسمت بالایی باز کنید و لباس خود را از بالا در طبل بگذارید. درام بر روی یک محور عمودی نصب شده است، اما در واقع حرکت نمی کند. در عوض یک دست و پا در وسط آن قرار دارد که به آن همزن می گویند و پارچه را به داخل آب هل می دهد.

ماشین لباسشویی برقی GEC از سال 1935

عکس: لباسشویی پارسال. این ماشین لباسشویی برقی از GEC، متعلق به سال 1935، بسیار ابتدایی تر از ماشین های امروزی بود. هیچ سانتریفیوژی برای خشک کردن لباس‌ها وجود نداشت: به جای آن لازم بود از یک چاقو (که به آن مانگل نیز گفته می‌شود) که در بالای دستگاه تعبیه شده بود (یک جفت غلتک که لباس‌ها از آن عبور می‌کنند تا آب اضافی را خارج کند) استفاده شود. این نمایشگاه در تانک فکری موزه علوم در بیرمنگام انگلستان است.

در خارج از درام داخلی یک طبل دوم و بزرگتر وجود دارد که نمی توانید آن را ببینید. وظیفه آن حفظ آب در حین چرخش درام داخلی (در بار جلویی) یا همزن (در توپی) است. برخلاف درام داخلی، درام بیرونی ضد آب است - در غیر این صورت می خواهید آب روی زمین پخش شود!

این دو درام مهم ترین قسمت ماشین لباسشویی هستند، اما قطعات بسیار جالب تری نیز وجود دارند. یک ترموستات (مکانیسم دماسنج) برای تست دمای آب ورودی و المنت گرمایش برای گرم کردن آن تا دمای مورد نظر وجود دارد. همچنین دارای یک پمپ عمل الکتریکی است که آب را از درام تمام شده خارج می کند. مکانیزم کنترل مکانیکی یا الکترونیکی به نام پروگرامر وجود دارد که باعث می شود قسمت های مختلف ماشین لباسشویی یک سری شستشوها را پشت سر بگذارند و لباس های شما را بچرخانند. دو لوله وجود دارد که آب سرد و گرم را به داخل دستگاه می ریزد و لوله سومی که دوباره آب کثیف را خارج می کند. همه این لوله ها دارای دریچه هایی هستند (مانند درهای کوچک اطرافشان که در صورت نیاز باز و بسته می شوند).

سیستم شستشو

توسعه دهنده ماشین لباسشویی الکترونیکی

عکس: کنترل ماشین لباسشویی: بالا: برنامه نویس یک ماشین لباسشویی مکانیکی قدیمی. یک برنامه را با استفاده از شماره گیری سمت چپ انتخاب کنید. صفحه ی سمت راست دمای شستشو را تنظیم می کند (در واقع یک ترموستات است). پایین: برنامه نویس الکترونیک مدرن. این شماره گیری ها به مدار برنامه نویس کامپیوتر متصل می شوند. نمایشگر شمارش معکوس ساعت ها و دقیقه ها را نشان می دهد تا ماشین لباسشویی تمیز و آماده برداشتن شود (در این مورد، 1 ساعت و 2 دقیقه برای شستشوی بسیار سریع در 30 درجه سانتی گراد و 1400 دور در دقیقه).

تمام قسمت های اصلی ماشین لباسشویی از جمله درام داخلی، شیر، پمپ و المنت حرارتی به صورت الکتریکی کنترل می شوند. یک برنامه نویس، مانند یک رهبر ارکستر، این موارد را به ترتیب درست روشن و خاموش می کند تا:

لباس هایتان را داخل دستگاه و مواد شوینده را یا در خود دستگاه یا در سینی بالای آن قرار می دهید.

اپلیکیشن مورد نظر را نصب کرده و دستگاه را فعال کنید. خدمات لوازم خانگی بوش

سازمان دهنده دریچه های آب را باز می کند تا آب سرد و گرم وارد دستگاه شود و درام های بیرونی و داخلی را پر کند. آب معمولا از بالا وارد می شود و سپس به سینی نظافت می ریزد و هرگونه صابون را از دستگاه خارج می کند.

برنامه نویس شیرها را می بندد.

ترموستات دمای آب ورودی را اندازه گیری می کند. اگر هوا خیلی سرد شود، کنترل کننده المنت گرمایشی را روشن می کند. درست مانند کتری یا کتری برقی کار می کند.

وقتی آب به اندازه کافی داغ شد، برنامه نویس شروع به چرخش درام شستشوی داخلی به جلو و عقب می کند و لباس ها را در آب صابون خیس می کند.

مواد شوینده کثیفی لباس ها را از بین می برد و آنها را در آب نگه می دارد.

برنامه نویس دریچه را برای تخلیه آب از هر دو بشکه باز می کند. سپس پمپ را روشن می کند تا به تخلیه آب کمک کند.

برنامه نویس شیرهای آب را دوباره باز می کند تا آب تازه وارد درام شود.

پروگرامر باعث می شود که درام داخلی به جلو و عقب بچرخد و آب لباسشویی تمیز تولید کند. هر دو درام را پاک کنید و این کار را چندین بار تکرار کنید تا صابون پاک شود.

هنگام شستن لباس ها، برنامه نویس درام داخلی را با سرعت بسیار بالا - 80 کیلومتر در ساعت (130 کیلومتر در ساعت) می چرخاند. لباس ها روی لبه بیرونی درام داخلی ریخته می شوند، اما آب داخل آن برای عبور از سوراخ های کوچک درام داخلی بسیار کوچک است. یک اسپینر از ایده ای شبیه به سانتریفیوژ برای خشک کردن لباس های شما استفاده می کند.

پمپ ها آب باقیمانده را از خارج از شهر خارج می کنند و نوزاد شسته می شود.

لباس هایتان را بیرون بیاورید و تعجب خواهید کرد که چقدر تمیز هستند!

اما مشکل خشک کردن لباس های خیس همچنان پابرجاست.

چرا ماشین لباسشویی به برنامه های زیادی نیاز دارد؟

نقشه سطح افرادی را نشان می دهد که در دمای پایین تری نسبت به دهه 1970 حمام می کنند

آثار هنری: سرد: در آمریکا شستن لباس ها در دمای نسبتاً پایین رایج است. در اروپا، شستشوی گرم رایج تر است. این نمودار روند گسترده ای را در چند دهه گذشته در آلمان نشان می دهد، جایی که 40 درجه سانتی گراد میانگین دمای شستشو است. مقررات جدید اروپا در مورد بهره وری انرژی و مواد شوینده بهتر از دمای پایین تر (20 درجه سانتیگراد) در آینده پشتیبانی می کند.

دستگاه شما نمی داند چه چیزی در آن قرار داده اید، و نمی تواند به طور خودکار به شما بگوید که چگونه چیزی مانند یک بلوز پشمی ظریف را بشویید - زیرا نمی داند که شما باید آن را بشویید! تنها چیزی که تحت کنترل اوست میزان و دمای آب، سرعت چرخش، تعداد ارتعاشات درام، تعداد آبکشی و غیره است. هیچ‌کس نمی‌خواهد لباس‌ها را به صورت علمی بشویید: "فکر می‌کنم به 5.42 لیتر آب در دمای 42 درجه نیاز دارم، دقیقاً 34 دقیقه باید بشوییم، و وقتی کارم تمام شد، باید 200 بار بچرخم." به معنای واقعی کلمه نامحدود به ما می دهد. تعداد گزینه ها، به نظر می رسد کار سخت زیادی است. با دانستن این موضوع، مهندسان مکانیک سعی می کنند با ارائه برنامه های از پیش نصب شده زندگی را آسان تر کنند:

چرا این مهم است؟ همه پارچه ها متفاوت است. پارچه هایی مانند پشم بسیار مقاوم هستند، اما دو ایراد بزرگ دارند (از نظر تمیزی): گرد و غبار زیادی را جذب می کنند (آب زیادی) و با افزایش دما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. بنابراین اگر برای شستن لباس‌های پشمی ماشین لباسشویی طراحی می‌کنید، نکات شروع این است: اجازه ندهید لباس‌های پشمی بیش از حد داغ شوند (زیرا الیاف آن بیش از حد شکسته می‌شوند و کشیده می‌شوند) و آنها را بیش از حد تحریک نکنید زیرا کش می‌شوند. و قالب برنمیگرده با پارچه های محکم تر مانند جین، می توانید بیشتر روی درام استفاده کنید. در واقع، شما باید، زیرا برای وارد کردن مواد شوینده به الیاف و شکستن خاک به همزن نیاز دارید. (و البته

مهم نیست که چه برنامه ای را روی ماشین لباسشویی خود نصب می کنید، تکنسین ها بهترین تخمین را از اینکه یک لباس/پارچه خاص می تواند چقدر گرما را تحمل کند و چقدر می تواند بدون آسیب کار کند، دارند. اگر در سینک بشویید، به طور غریزی این تصمیم را می گیرید و نیاز به تمیز کردن لباس ها را با نیاز به محافظت از آنها در برابر آسیب متعادل می کنید. در حالی که مغز/دست شما بدون فکر این کار را انجام می دهد، تعمیر لباسشویی بوش با دمای شستشوی مشخص، تحریک زیاد، چرخش زیاد و سرعت چرخش معین این کار را انجام می دهد.

اما آیا خودروها واقعاً به این همه برنامه نیاز دارند؟

به عکس‌های توسعه‌دهندگان در عکس بالا نگاهی بیندازید و متوجه چیز جالبی خواهید شد: به نظر می‌رسد هر دو دستگاه تعداد زیادی برنامه دارند. برنامه نویس مکانیکی در عکس بالا 14 برنامه، هفت درجه حرارت، دو سرعت چرخش و بار کامل یا نیمه را ارائه می دهد - و اگر آنها را ضرب کنید، 392 فرصت به دست می آورید! برنامه نویس الکترونیکی زیر 12 برنامه، 5 سرعت چرخش و گزینه های مختلف دیگر را ارائه می دهد، بنابراین باز هم صدها فرصت خوب وجود دارد. با این حال، اگر شما هم مانند من هستید، احتمالاً تقریباً تمام لباس های خود را در یک برنامه می شویید. حتی اگر این کار را نکنید، بعید است که بتوانید به 392 نوع لباس مختلف فکر کنید که باید به 392 روش مختلف شسته شوند.

بخش عمده ای از این بازاریابی است که باعث می شود دستگاه دارای ویژگی های بیشتری نسبت به آنچه در واقع دارد به نظر برسد. اکثر ماشین‌ها در واقع فقط می‌توانند سه یا چهار شستشو اصلی انجام دهند: 1) شستشوی طولانی و با دمای طولانی برای سفیدپوستان، با سرعت چرخش نسبتاً بالا و آب فراوان. 2) دمای شستشو کمی سریعتر و پایین تر برای پنبه های رنگی با استفاده از سرعت چرخش و حجم آب یکسان. 3) شستشوی مصنوعی که از همان مقدار آب استفاده می کند، واشر را کمتر به هم می زند، کندتر می چرخد ​​و از دمای پایین تری استفاده می کند. و 4) شستشوی پشمی کمی آب بیشتری مصرف می کند اما طبل را کمتر تکان می دهد و آب را آهسته تر به گردش در می آورد. هر برنامه دیگری تنوعی از این چهار مورد است.


[ بازدید : 16827 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 26 شهريور 1402 ] [ 10:42 ] [ ناب نیوز ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]